
Geelvinck concertarchief


Ratko Delorko – piano: The History of the Piano
De ontwikkeling van de piano van 1769 t/m 1869 aan de hand van composities uit verschillende periodes van Mozart tot Chopin en Debussy, gespeeld door de bekende Duitse pianist en fortepianist Ratko Delorko op originele historische fortepiano's uit die tijd.Lees verder

Geelvinck Pianola Museum: Jazz met Braskiri
Braskiri bestaat uit Bert Lochs trompet/bugel, Dirk Balthaus piano, jazzdrummer Wim Kegel en de Noorse tubavirtuoos Steffen Granly.Lees verder

Baroque Camerata uit Taiwan: Intimate Conversations: The Piano Quartets of Mozart & Beethoven
UITVERKOCHT: Baroque Camerata, speciaal overgekomen uit Taiwan, en Michael Tsalka gaan intieme conversaties aan met Mozart en Beethoven op een instrument uit Mozart's tijd: de Heilman 1786 .Lees verder

Pianola Evening: Cinema Pianola
Ludieke beelden uit het eerste begin van de cinema, begeleid met muziekrollen uit diezelfde periode. Hoogtepunten uit de zwijgende film met originele filmmuziek uit de jaren 20.Lees verder

Carlos Bianchini – piano: Intimate Impressions, Dreams and Letters of Youth
De Spaans-Catalaanse pianist en componist Carlos Bianchini, met eigen werk in 'Intimate Impressions, Dreams and Letters of Youth' op de Collard & Collard 1840 en Steinway 1869. Romantisch-filmische pianomuziek om bij weg te dromen!Lees verder

New Frontiers: New Contemporary Compositions for Square Piano and Fortepiano
Nieuwe composities voor tafelpiano uit Spanje, Griekenland, USA, Japan, Australië en TaiwanLees verder

Rembrandt Frerichs & Trio met Klaartje van Veldhoven: The Contemporary Fortepiano “Normal gets you nowhere”
Klassieke muziek uit z'n comfortzone met de Contemporary Fortepiano: het Rembrandt Frerichs Trio verenigt klassieke muziekstijlen met hedendaagse en niet-westerse melodieën en ritmes op fortepiano, slagwek en contrabasLees verder

Michael Tsalka & Megumi Tanno give free Fortepiano Master classes
Your chance for a unique Master experience: 1 day Master classes on a choice of historic instruments in the new Geelvinck Music Museum in ZutphenLees verder

Geelvinck Salon in het Cromhouthuis: Natalia Lentas: ‘In Memoriam Chopin’
Natalia Lentas, fortepianiste en prijswinnares van het Geelvinck Fortepiano festival 2015, speelt een recital ter nagedachtenis van de sterfdag van Chopin, 17 oktober 1849Lees verder


Onspeelbare muziek
Een concert met composities die speciaal voor de pianola gemaakt werden. Het eerste werk dateert uit 1917: de Etude pour Pianola van Stravinsky.Lees verder

Richard Egarr & Alexandra Nepomnyashchaja 4-hands: Mozart & J.C. Bach
Twee ras-pianisten samen op twee fortepiano's met twee componisten: Mozart en J.C. BachLees verder

4th INTERNATIONAL GEELVINCK FORTEPIANO SYMPOSIUM
The New Aesthetics: Fortepiano & the Music of FeelingsLees verder

Geelvinck Pianola Museum: Ode aan de Rapsodie
De Nederlandse klarinettiste Kymia Kermani en de Italiaanse pianiste Gentili Tedeschi spelen bijzondere rapsodieën voor klarinet en piano.Lees verder

David Chung – Fortepiano: ‘Exploring Creativity and musical Expressions’
David Chung, fortepianist, verbonden aan de Baptist University of Hong Kong, 'exploring creativity and musical expressions', met Bach, Scarlatti, Mozart en HaydnLees verder

Dr. Michael Tsalka & prof. James Tibbles give free Fortepiano Master classes
Your chance for a unique Master experience: Master classes on a choice of historic instruments in the new Geelvinck Music Museum in Zutphen.Lees verder

Opening Geelvinck Fortepiano Festival 2017: Fiona & James Tibbles & Michael Tsalka: The Metamorphoses in Vienna
UITVERKOCHT Vocale en Piano-duo's (Zahler fortepiano 1805) van Mozart, Wanhal en Dittersdorf met Europese premières en viering van de Naxos CD releaseLees verder

Natalia Lentas: ‘In Memoriam Chopin’
Natalia Lentas, fortepianiste en prijswinnares van het Geelvinck Fortepiano festival 2015, speelt een recital ter nagedachtenis van de sterfdag van Chopin, 17 oktober 1849.Lees verder

Madness, Delicacy and Turbulence: Opposing ‘Reason’ through the centuries
Yana Borisova op fortepiano en klavecimbel, cellist George Ross en sopraan Elisabeth Hetherington vertolken een laat-17de eeuws, immens populair Engels liedgenre, the Mad Songs, waarin het Gevoel het van de Rede wintLees verder